Dag 12 - vrije dag in Knik River

17 juli 2014 - Palmer, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag een dag met veel verschillende activiteiten waarbij het hoogtepunt vanavond was. We maakten een wandeling door de Matanuska Vallei. Het einddoel was het zien van een beverburcht met bevers. En dat is gelukt! Het was perfect weer (droog met een beetje zon) en de bevers lieten zich goed zien. Hoewel ze niet echt blij leken met onze aanwezigheid. We werden goed bekeken en in de gaten gehouden en als blijk van ontevredenheid werd er hard op het water geslagen met de grote platte staart. Daarna waren ze (het waren er twee) toch wel weer druk in de weer met takken.

Daarnaast hebben we een oude goudmijn bezocht. Het leek wel een soort pretparkattractie (Big Thunder Mountain uit Disney World). Met zo'n leuk treinspoor! Maar dat was gesloten en dat was maar goed ook want het zag er nogal bouwvallig uit.

We hebben ook een muskusos-boerderij bezocht.

De helikoptervluchten van gisteren en vandaag zijn niet doorgegaan vanwege teveel bewolking.

1. Rob en Gerda:
    18 juli 2014
    Ohhhh, wat een leuke plaatjes. Kun je een bever ook thuis houden?

We nemen aan dat jullie helemaal niet toekomen aan lezen!

Heel veel liefs vanuit een nu écht warm wordend Amsterdam!

Gerda en Roppie
  2. John en Susan:
    18 juli 2014
    Nou dat treinspoor ziet er inderdaad niet stevig uit:) Die eekhoorn daar en tegen wel! Zijn die niet schuw? Jammer van die helikopter, maar misschien komt die vlucht alsnog? Hier is het erg warm, poezen liggen uitgevloerd en wij ook:)
    Veel liefs, mam
  3. Lisette:
    18 juli 2014
    Leuk die bevers! Bijzonder dat jullie ze in actie hebben gezien. Groetjes uit een tropisch Niedorp