Dag 11 - Excursie naar de Knik gletsjer

16 juli 2014 - Palmer, Alaska, Verenigde Staten

Om 9:15 uur verzamelen om in ongeveer tien minuten naar het startpunt van de excursie te rijden. Bij het informatiecentrum wisselen we van voertuig. Ons busje ruilen we in voor een mini-van op hoge wielen: 'niet zonder reden' zei onze gids nog. En inderdaad. Dachten we eerst dat het vanwege het enorm hobbelige terrein was, kwamen we er al snel achter dat we hiermee ook een soort rivier over gingen steken! Geweldig! En ondertussen maar door hobbelen, hihihi. Onderweg zagen we nog een elandjong voorbij rennen. Weer iets verder wisselden we opnieuw van vervoersmiddel. Een deel ging in een airboat en het andere deel in een speedboat. Een mooie tocht over het water volgde. Eerst nog een paar kleine ijsklontjes maar later hele grote! We zijn er tussendoor gevaren om daarna aan wal te gaan. We konden een stukje rondwandelen rond het ijsbergenmeer met op de achtergrond de bergen en de knik gletsjer en nog een andere waarvan ik de naam niet heb kunnen horen. We boften wederom met het weer: amper wind, droog, zelfs een klein beetje zon. We kregen warme chocolademelk en een zakje gemengde noten, rozijnen en M&M's. Echt genieten, met zo'n mooi uitzicht. Terug wisselden we van vaartuig en gingen we opnieuw met de verhoogde mini-van over de hobbelweg. De rest van de middag zijn we vrij. Een deel van de groep gaat zo een helikoptervlucht maken.

1. Maaike:
    17 juli 2014
    Dat eten ziet er wederom goed uit! En wat enig die veranda! Ik zag ook al een supermooie foto op FB, die doet ook wel aan jullie IJsland-foto's denken!

Liefs
    Maaike
  2. John en Susan:
    17 juli 2014
    Kunnen jullie nog wel alles onthouden wat jullie gezien en gedaan hebben:) Oja, jullie hebben een paar foto's als geheugensteuntje:D Zijn jullie ook met de helicopter gegaan?
    Wat een immens toetje, kreeg je het op??
    Poezen goed. Veel liefs, mam
  3. Rob en Gerda:
    17 juli 2014
    Wat een heerlijk verhaal weer, en wat een heerlijke coupe!
    Veel liefs van Gerda en Roppie!