Dag 3 - Van Anchorage naar Healy

8 juli 2014 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Een veelgehoorde reactie als we zeiden: we gaan naar Alaska was: ooooh daar is het hartstikke koud!!! En: daar wordt het niet donker!  Nou, ik kan melden dat het hier vandaag alles behalve koud was. Eric had spijt dat hij geen korte broek aan had. En wat betreft het licht, het blijft inderdaad heel erg lang licht nu. Zelfs op zijn donkerst lijkt het nog te schemeren.

De rit van zes uur rijden van Anchorage naar Denali werd regelmatig onderbroken om even foto’s te maken en de benen te strekken. Zo kwamen we langs het kerkhof voor mensen die tijdens het beklimmen van Mount McKinley (ook wel Denali) zijn omgekomen. Daarnaast ligt een klein vliegveld waar vandaan je een rondvlucht boven Mount McKinley kunt meemaken.

In Talkeetna hebben we geluncht in de vorm van een picknick.

Het eerste wild is gespot! En dan heb ik het niet over de hordes muggen rond onze cabin in Healy maar over een eland met jong. Ze stonden samen langs de weg van planten te eten. Erg dichtbij dus onze gids waarschuwde meerdere keren dat we echt meer afstand moesten nemen. (Wat wij natuurlijk niet deden want wij stonden al op afstand, eh, ik vooral.)

Morgen vertrekken we vroeg richting Denali National Park: 5:30 uur (voor jullie om 15:30 uur).

1. Maaike:
    10 juli 2014
    Wat enig om jullie belevenissen te lezen. En ik ben blij dat jullie zo verstandig waren om op afstand te blijven! Geen onnodig risico!
  2. Carla:
    10 juli 2014
    Ja, grappig he, zulke reacties. Terwijl Anchorage op dezelfde breedtegraad ligt als Oslo!
  3. Rob en Gerda:
    10 juli 2014
    Wat leuk, een eland met jong. Tijdens onze rondreis door Noorwegen hebben we geen enkele eland gezien. Alleen veel borden met elanden erop. En voor de wildeters: we zagen alleen eland op VERKEERSborden!

Veel liefs en... houd afstand!
  4. Gilbert en Monique:
    11 juli 2014
    Geweldig zo'n rondreis! Je ziet nog s wat!