Dag 2 - Anchorage

7 juli 2014 - Anchorage, Verenigde Staten

We waren gisteravond zo moe dat we echt perfect hebben geslapen. Kwart voor vier werden we wakker maar daarna vielen we gewoon weer in slaap.

Vanmorgen ontbeten we bij een tentje een paar honderd meter verderop. Moeilijk kiezen!! Uiteindelijk gingen we voor kaas omelet, fruit, pancakes en Eric nam er nog een hamburger bij.

Ontbijt

Genoeg calorieën voor de hele dag... De eerste calorieën hebben we er afgelopen door een stukje rond het meer (met watervliegveld) te lopen. Erg leuk om te zien, die stijgende en landende watervliegtuigen!

Klaar om te landen

Om 10 uur verzamelden we voor een tour langs de high lights van Anchorage. De eerste stop was Earthquake Park. Daar hebben wij de groep direct verlaten omdat we graag de Coastal Trail gingen wandelen. Vlak voor we weggingen werden we nog even geattendeerd op de mogelijke confrontatie met beren en elanden en wat te doen in zo'n geval... Veel geluid maken was de tip. Dus ik sprak honderduit en veel te hard. Het was een mooie route met onderweg veel vogels en een mooi meer.

Vervolgens gingen we naar het centrum van Anchorage. Niet echt een stad waarvan je zegt: die moet je gezien hebben. @Gerda: we hebben de quiltwinkel gevonden (lees: we liepen er vanzelf langs) en ik heb mijn slag geslagen!

Bij de Army/Navy shop hebben we een anti-muggenspul gescoord. Met bijna 100% deet. Lekker giftig dus. De verkoopster heeft nog even uitgebreid voorgedaan hoe we het moeten gebruiken. Altijd handig. De eerste muggen troffen we al in Earthquakepark, waar de gids door meerdere muggen tegelijk werd aangevallen.

Nu even het blog bijwerken en daarna gaan we eten bij hamburgertent Wendy's. Volgens de reisbeschrijving begint het morgen pas echt. En vandaag vonden we al een erg leuke dag!

1. John en Susan:
    8 juli 2014
    Heerlijk dat jullie al zo'n goed begin hadden en ?? geen beren gezien in het park? Dus genoeg geluid gemaakt:)
    Mooie foto's!!
    Poezen zijn lief, Dixie blaast alleen:(
    Heel veel plezier verder en liefs ook van oma
  2. Maaike:
    8 juli 2014
    Wat leuk dat we de eerste foto's van de omgeving en van jullie al kunnen zien! En ik ben blij dat jullie die beren nu nog niet zijn tegengekomen!
  3. Rob en Gerda:
    8 juli 2014
    Coastal Trail klinkt toch een stuk riskanter dan het Vondelpark. Alhoewel je daar wat minder hapgrage hondjes zult tegenkomen :).

Fijn dat jullie daar ongeschonden van terugkeerden!

Heel veel liefs vanuit een nu regenachtig Amsterdam,

Gerda en Rob
  4. Rob en Gerda:
    Lieve allebei,
    Wat enig dat je die quiltwinkel al gevonden hebt!!! Ik ben benieuwd naar de stoffen! En...wat ben ik blij dat jij nu ook het patchworkvirus hebt!
    xxx Gerda
  5. Lisette:
    8 juli 2014
    Dat klinkt allemaal heel goed! Mooie plaatjes. Al een Outback gevonden ;-)
  6. Lisette:
    8 juli 2014
    Dat klinkt allemaal heel goed! Mooie plaatjes. Al een Outback gevonden ;-)
  7. Sylvia:
    8 juli 2014
    Cool allemaal zeg, ziet er leuk uit.
    WAAAAT!!! muggenspul 100% deet!!! dat is wat voor mij hihi
    Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen, de foto's zijn nu al mooi hahah xxx