Dag 5 - Denali Highway

10 juli 2014 - Delta Junction, Verenigde Staten

Een lange dag op de weg. Het is een heel stuk frisser dan gisteren en af en toe regent het. Daaruit blijkt nogmaals hoeveel geluk we gisteren hadden in het Denali National Park. Ik vrees dat het Amerikaanse stel ook vandaag Mount McKinley niet heeft kunnen zien.

De Denali Highway is een dirtroad, lekker hobbelig. Er zijn wel eens plannen geweest om de weg te asfalteren. Daar is Fairbanks (wat noordelijker ligt) op tegen. Nu komen veel mensen via Fairbanks.

Onderweg maakten we verschillende fotostops. Het landschap is schitterend! Bergen met en zonder sneeuw op de achtergrond, een groen dal met naaldbomen op de voorgrond. Het laatste stuk ook gletsjers.  En we stopten bij een brug. Eric is naar beneden gegaan om de rivier vast te leggen. Ik bleef boven op de brug. Er kwam een auto aan en stom genoeg dacht ik er wel aan om ruimte te maken maar bedacht ik niet dat de plas op de brug op kon spatten. Gelukkig heb ik een goeie broek aan; het water (meer modder eigenlijk) kon ik er zo afvegen.

We zagen ook verschillende beverburchten! Als het goed is komen we verderop in de vakantie ook nog langs zo’n burcht en hopelijk zien we dan ook de bewoners.

We logeren nu in een cabin. IJskoud bij binnenkomst! In het receptiegebouw hebben we vanavond gegeten. Allemaal erg lekker. Daar ontbijten we morgenochtend ook.

Erg leuk trouwens om al jullie reacties te lezen!!!

1. Lisette:
    11 juli 2014
    Echt boffen dat jullie gisteren de mountain gezien hebben en leuk al dat wildlife onderweg. Mooie plaatjes weer. Benieuwd naar de volgende verhalen. Groetjes
  2. Rob en Gerda:
    11 juli 2014
    Wat vreselijk (leuk) van die plas. Maar als de modder er niet gemakkelijk af was gegaan, hadden we beslist niet gelachen hoor!

Wel ongelooflijk dat we zo mee kunnen genieten. En ook zo'n heerlijke schrijfstijl.

Mocht je ergens lezen dat het de vorige nacht noodweer was in Amsterdam, dan hoeven jullie je niet zorgen te maken over ons. Ondanks ons open raam hebben we er niets van gemerkt; we hoorden het pas 's morgens op het nieuws :)

Heel veel liefs vanuit een heel licht rommelend Amsterdam van Gerda en Robérto
  3. Meinie:
    12 juli 2014
    Simone, heerlijk om jullie verhalen te lezen voor of tijdens mijn werk. Ik geniet er erg van. Prachtige foto's. Ga zo door...
  4. John en Susan:
    12 juli 2014
    Jullie maken weer een pracht reis hé, heerlijk! Nu nog varen en vliegen en hopelijk nog veeeeel meer dieren zien.
    Is het een gezellige groep ook?
    Onweer hier was heel erg en de stortregen ook! Onvoorstelbaar dat R/G daar doorheen geslapen hebben:) Maar jullie tuintjes hebben het overleefd, J is gaan kijken.
    Veel plezier en liefs mam