Dag 6 - Van Tangle River Inn naar Kennicott Glacier Lodge

11 juli 2014 - Mccarthy, Alaska, Verenigde Staten

Ook vandaag weer een lange tijd onderweg geweest. Maar wat en schitterende route!!! We begonnen met regen en dat heeft ook een tijd aangehouden. Toch kwam tussendoor de zon er even bij. Toevallig op de goeie momenten. Zoals toen we van en naar de supermarkt liepen voor het samenstellen van lunchpakketjes maar ook 's middags toen we over een oude spoorbrug gingen. We zijn over de brug gelopen en konden genieten van een schitterend uitzicht op de canyon en de daar doorheen stromende rivier.

In het Wrangell St Elias National Park staken een moedereland en jong vlak voor ons de weg over. Het ging te snel om er een foto van te maken.

Aan het einde van de lange weg door het park is een brug. Daarover mag je alleen te voet. De bagage werd uit de bus geladen en hebben we met een karretje naar de overkant gereden. Daar stond al een pendelbusje op ons te wachten om ons naar de lodge te brengen. We reden al een stuk langs de gletsjer. Die hier niet blauw/wit is maar bedekt is met puin en gruis. Dat komt doordat hier twee gletsjers samen komen.

Ook hier zijn de muggen weer flink van de partij. Gelukkig is het niet bloedheet dus lange broeken en shirts doen we sowieso al aan. Dat scheelt prikbaar vel.

Na het avondeten konden we met een ranger van het national park mee wandelen voor een rondleiding. Erg interessant (maar wij zijn eerder afgehaakt). De mijngebouwen van de kopermijn hebben we nu al van buiten gezien. Morgen gaan we er meer van zien.

Ook vanuit onze kamer hebben we zicht op de gletsjer en de bergen.

Morgen beginnen we met een gletsjerwandeling en daarna dus naar de kopermijn.

1. Rob en Gerda:
    12 juli 2014
    Lieve allebei, we hebben net al jullie foto's gezien en ook het filmpje. Zijn jullie nu al met zo'n vliegtuig geweest? Erg leuk om alles mee te beleven! Het lijkt dan niet dat jullie zo ver weg zijn!
    xxx Rob en Gerda
  2. John en Susan:
    12 juli 2014
    Jammer van de muggen, maar voor de rest is het een hele fijne reis lijkt me:)
    Gaan jullie de kopermijn ook in? Interessant hoor!! Ik heb net oma alle verslagen voorgelezen en die leeft ook helemaal mee.
    Poezen gaan steeds beter:) Doei, veel liefs
  3. Maaike:
    12 juli 2014
    Hee dat filmpje had ik nog niet gezien! Fijn dat er zoveel te zien is en jullie mazzel met het weer hebben, en terecht!!!
  4. Carina:
    Hallo Eric en Simone,
    Dat ziet er allemaal geweldig uit hoor! Het lijkt me een fantastische reis, geluk met de droge momenten en ook wij genieten van de mooie plaatjes, laat staan hoe het er in het echt uitziet. Veel plezier vandaag op de gletsjer en in de kolenmijn. Ik zal ook maar eens gaan pakken. Veel plezier nog! Groeten Henk, Carina en Jarno
  5. Frank:
    13 juli 2014
    Wat een mooie foto's!
    Daar ervaren jullie denk ik ook de echte 'stilte'?
  6. Simone:
    13 juli 2014