Dag 8 - Van MacCarthy naar Valdez

13 juli 2014 - Valdez, Alaska, Verenigde Staten

Woehoe! Nieuw hotel, nieuwe Wi-Fi, nieuwe kansen: een link naar een filmpje van ons op de gletsjer.

Mijn verwachting van Alaska was een combinatie van IJsland, Noorwegen en Zwitserland. Voor een deel komen we inderdaad bekende dingen tegen: gletsjers, bergen, groen. Maar een groot verschil is toch wel de omvang. Het is hier zo ontzettend uitgestrekt!

Om 8 uur vertrokken we vanaf de lodge naar de voetgangersbrug waar we weer met een karretje de bagage naar de overkant brachten. De bus werd gehaald en we konden weer op pad.

We hebben weer veel moois gezien onderweg! Op een bepaalde plek stonden wat auto's stil langs de weg. De inzittenden stonden op de weg met camera's: in een boom zat een bald eagle!

Verderop reden we een brug over waar in het water aan de ene kant machines staan om vis te vangen en aan de andere kant mannen met grote schepnetten.

Onze lunch was vandaag een picknick bij de Liberty Falls. Een hele mooie waterval.

Daarna stopten we bij een gletsjer. Het standaard pad ging niet zo ver maar daar konden we omheen om dichterbij te komen. Het was even een hing-stap-sprong om de kleine waterloopjes

Valdez, nog 22 mijl, kloof, watervallen

1. John en Susan:
    14 juli 2014
    Prachtig die Adelaar! En die machine zuigt of jaagt die de vis naar die mannen met die netten?
    Leuk, elke morgen als eerste even jullie verslag lezen en als oma hier dan weer is lees ik ze haar voor.
    Goede reis verder en onthoud alles goed dan kunnen jullie ons veel vertellen:)
    Geniet van alles en veel liefs van

John en Susan
  2. Gilbert en Monique:
    14 juli 2014
    Wat heb je die adelaar prachtig vastgelegd! Ik heb hem toen ook gezien in Florida, maar dat was toch wel op afstand. Veel plezier nog!
  3. Maaike:
    14 juli 2014
    Wat een andere wereld! En wat een hoop andere diersoorten!!!
    Veel liefs van ons