Dag 9 - Meares Glacier cruise

14 juli 2014 - Valdez, Alaska, Verenigde Staten

Niet te geloven wat een topdag was dit! We werden vanmorgen al wakker met zonlicht. En de zon is de hele dag niet weggeweest. En wat hebben we weer ontzettend veel gezien. Behalve schitterende natuur: mooie eilandjes, met bomen begroeide bergwanden, zagen we weer heel veel verschillende dieren:

• sternen
  • bald eagles
  • bultruggen
  • zeeotters
  • zeehonden
  • zeeleeuwen
  • zeevogels met rode voetjes (Pigeon Guillemot)
  • papegaaiduikers (wel ver weg maar evengoed erg leuk), twee soorten
  • dolfijnen (Dall's Porpoise)

Niet te geloven toch? Wat voelen we ons rijk dat we dit mee mogen maken. Zulk goed weer, zoveel gezien, top! We hebben in totaal alleen vandaag al meer dan 500 foto's gemaakt.

Op het verste punt van de tocht kwamen we aan bij de Meares Gletsjer. Een muur van ijs van bijna een halve mijl breed. Met mooie witte en blauwe tinten. We bleven ongeveer een half uurtje dobberen, in de hoop dat we zouden zien dat een stuk van de gletsjer af zou breken en in het water zou vallen. We zagen verschillende 'kruimels' afbrokkelen. Het grootste stuk dat we zagen zorgde voor een kleine deining met de boot.

Ondanks dat we continu zon hadden, was het te koud om continu buiten te blijven staan. 's Middags zagen we vanachter het raam een glimp van een walvis die uit het water sprong! Eric zag zijn witte buik, ik zag alleen de splash die zijn val in het water veroorzaakte. Snel alles weer aangetrokken en naar buiten gegaan voor een herkansing. Maar die is niet gekomen. Ach, we hebben genoeg andere mooie dingen gezien.

1. Maaike:
    15 juli 2014
    De foto's zeggen genoeg! Wat een geweldige omgeving en wat fijn dat jullie zo genieten! Houden zo!

Liefs
    Maaike
  2. Kitty:
    15 juli 2014
    Ik dank jullie voor het indrukwekkende reisverhaal en zo ook een beetje mee mag en kan genieten. Wat een schatje die zeehond, wil haar graag even over haar buikje aaien.
  3. John en Susan:
    15 juli 2014
    Zoveel dieren gezien en zelfs Papagaaiduikers voor Simone:) jullie worden verwend daarmee. Heerlijk! Die gletsjers zijn wel veel groter dan de Briksdal in Noorwegen hé? Nu nog er boven vliegen dat zal helemaal spectaculair zijn. Veel plezier en liefs Mam
    Poezen zijn lief enz.
  4. Manon & Yordi:
    15 juli 2014
    Wat een prachtige foto's! En wat leuk om jullie belevenissen op deze manier te volgen!
    Met ons gaat alles goed, prachtige reis gehad met ontzettend veel indrukken! Totaal andere wereld! Het is dan ook erg wennen in NL. Zodra jullie terug zijn, spreken we snel wat af om de reisverhalen te delen!
    Veel plezier nog en vooral lekker genieten!

Liefs
  5. Lisette:
    15 juli 2014
    Wat een mooie natuur zien jullie met als bonus de hele dag zon. Dat geeft net dat beetje extra. Zo te lezen geen last van zeeziekte gehad? Gelukkig maar.
    Groetjes Hans en Lisette